GR Super Sport Concept zadebiutował w styczniu 2018 roku na targach w Tokio. Samochód jest napędzany technologią hybrydową. Szlify zdobywał podczas startów w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC).

Pod maskę modelu kryje się wyczynowy układ Hybrid System-Racing (THS-R) z benzynowym silnikiem V6 twin turbo, pochodzącym z prototypu LMP1 – Toyoty TS050 Hybrid. Zastosowane w nim rozwiązania, zapewniające m.in. większą oszczędność paliwa, były testowane i udoskonalane przez zespół TOYOTA GAZOO Racing w ciągu 6 lat startów w serii FIA WEC.

„Udział w FIA WEC, jednej z najbardziej wymagających serii w sportach motorowych, a także starty w legendarnym wyścigu Le Mans 24h pomagają nam w rozwoju technologii hybrydowej i pozwalają aplikować zdobytą wiedzę w samochodach produkcyjnych”– stwierdził Shigeki Tomoyama, prezydent GAZOO Racing Company.
„W czasie gdy branża motoryzacyjna zbliża się do wielkich zmian, jesteśmy zdeterminowani, aby nadal tworzyć ekscytujące samochody. Bez względu na to, jak bardzo elektronika i technologie cyfrowe zmienią motoryzację, zrobimy wszystko, aby nasze auta wyróżniały się na rynku”– kontynuował.

GR Super Sport Concept – dane techniczne
Jednostka napędowa |
|
Rodzaj silnika | V6, twin turbo, wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa | 2400 cm³ |
Łączna moc maksymalna
(Silnik spalinowy + silniki elektryczne) |
735 kW / 1000 KM (DIN) |
Układ hybrydowy | Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) |
Koła |
|
Rozmiar (przód i tył) | 18 x 13J |
Opony |
|
Rozmiar (przód i tył) | 330/710R18 |