Druga generacja Mirai

Większy zasięg, większa wydajność, emisja nadal zerowa

W 2014 roku Toyota wprowadziła na rynek pierwszy na świecie seryjny sedan napędzany wodorem. Teraz japoński producent jest gotów wznieść technologię pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi o zerowej emisji spalin (FCEV) na nowe wyżyny. Już wkrótce na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2019 r. zaprezentuje drugą generację Toyoty Mirai.

/

Nowy Mirai będzie czymś więcej niż tylko ekologicznym samochodem. Jego konstruktorzy przekroczyli granice wyznaczone dla napędów wodorowych, chcąc ujawnić cały potencjał technologii ogniw paliwowych. Druga generacja Toyoty Mirai będzie miała o 30% większy zasięg i lepsze przyspieszenie. Jest to ogromny krok w kierunku czystej mobilności i przyszłego społeczeństwa wodorowego.

Historia Mirai

Pierwsza generacja Toyoty Mirai pokazała, że możliwe jest stworzenie społeczeństwa wodorowego. Na świecie sprzedano ponad 10000 egzemplarzy tego modelu. Klienci docenili to, że jest to nie tylko zaawansowany technicznie samochód, lecz również bardzo praktyczny. Jego zasięg wynosi około 500 km, tankowanie jest proste, a emisja ogranicza się do czystej wody.

/
Kolejny krok

Koncepcyjny model Mirai, który zostanie pokazany w Tokio, będzie o wiele bardziej zaawansowany technicznie od swojego poprzednika (również pod względem technologii wodorowej), będzie miał większą dynamikę i nowoczesny design. Premiera seryjnego modelu zaplanowana jest na rok 2020. Najpierw pojawi się on w Japonii, a następnie w Ameryce Północnej. Stanowi to najlepszy dowód na to, że technologia FCEV nie będzie barierą dla ekscytującej jazdy i pięknego wyglądu.

Więcej niż wydajność

Nowa Toyota Mirai zostanie wyposażona w udoskonalony zespół ogniw paliwowych i większe zbiorniki wodoru, co wydłuży jej zasięg o 30%. Ambicje twórcy nowej generacji modelu nie kończą się jednak na tym.

Dążymy do tego, aby stworzyć samochód, którym klienci będą chcieli jeździć cały czas, samochód o emocjonalnym i atrakcyjnym wyglądzie oraz o dynamicznym i responsywnym prowadzeniu, które może wywołać uśmiech na twarzy kierowcy. Chcę, aby klienci powiedzieli: „Wybrałem Mirai nie dlatego, że jest to FCEV, ale dlatego, że uwielbiam to, jak wygląda i jak się prowadzi; a tak się akurat składa, że jest to FCEV”.

Yoshikazu Tanaka, nowy główny inżynier Mirai

/
Design

Zastosowanie najnowszej platformy modułowej oraz napędu na tylne koła pozwoliło zmieścić w modelu Mirai 5 siedzeń (zamiast obecnych 4). Na mocny, charakterystyczny wygląd nowego sedana składają się niskie linie, eleganckie proporcje, smukłe nadwozie i 20'' koła. Wnętrze w niebieskim wykończeniu kryje wiele zaawansowanych technologii, w tym 12,3'' środkowy wyświetlacz. Panel przyrządów otaczający kierowcę sprawia, że jazda staje się dużo wygodniejsza i przyjemniejsza.

Wydajność

Druga generacja Mirai zostanie wyposażona w zaawansowany wodorowy układ napędowy i napęd na tylne koła. Model ten będzie się charakteryzował większą sztywnością nadwozia i nisko położonym środkiem ciężkości, co przełoży się na lepsze prowadzenie zarówno podczas jazdy w zakrętach, jak i na autostradzie.

Wersja prezentacyjna Nowej Mirai - specyfikacje zewnętrzne
Długość całkowita (mm) 4,975
Szerokość całkowita (mm) 1,885
Wysokość całkowita (mm) 1,470
Rozstaw osi (mm) 2,920
Układ napędowy Napęd na tylną oś
Ilość pasażerów 5
Zasięg ok. 30% większy niż obecny model

Dowiedz się więcej

Toyota Mirai Toyota Mirai Największa motoryzacyjna innowacja ostatniej dekady wg CAM Nowa Toyota C-HR Concept Nowa Toyota C-HR Concept Nowa wizja przyszłości Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Testy zaplanowano na III kwartał 2020 r. Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Autobus z wodorowym napędem Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Poznaj nowości Toyoty Koncepcyjna Toyota LQ Koncepcyjna Toyota LQ Dowiedz się więcej Koncepcyjna Toyota Mirai drugiej generacji Koncepcyjna Toyota Mirai drugiej generacji Dowiedz się więcej Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Dowiedz się więcej Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Dowiedz się więcej Nowa platforma GA-B od Toyoty Nowa platforma GA-B od Toyoty Pewne, intuicyjne prowadzenie Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Dowiedz się więcej
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK