We wrześniu br. Toyota po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce na rynku w Polsce, notując 6 055 rejestracji w ciągu miesiąca i 42 084, licząc od stycznia do września. W porównaniu z wrześniem 2019 roku liczba rejestracji wzrosła aż o 38%. Przewaga nad marką, która uplasowała się na drugiej pozycji, sięgnęła 16%.
„Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym klientom, że tak chętnie wybierają samochody z oferty Toyoty. Wrzesień zakończył się dla nas nie tylko pierwszym miejscem i sukcesem wielu naszych modeli, ale także spektakularnym wzrostem rejestracji w porównaniu do września ubiegłego roku.
Zrobiliśmy wszystko, aby dostosować ofertę i sposób działania do potrzeb naszych klientów, wprowadzając innowacyjne rozwiązania takie jak internetowy salon Toyoty, zadbaliśmy o ciągłość dostaw, a nasza gama modelowa jest wyjątkowo nowoczesna i atrakcyjna. To sprawiło, że nasi klienci zarejestrowali w ubiegłym miesiącu aż o 38% więcej samochodów niż rok wcześniej, przy wzroście całego rynku o 8%” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Pojazdy Toyoty cieszą się dużą popularnością zarówno wśród firm, jak i wśród nabywców indywidualnych. Firmy zarejestrowały we wrześniu 4 484 samochody marki (+46% wobec września 2019 roku), co stanowi 15,3% udziału w tej części rynku. Z kolei osoby prywatne odpowiadają za 1 571 rejestracji samochodów Toyoty (+20% rok do roku). Przekłada się to na 18-prodentowy udział w rynku nabywców prywatnych.
We wrześniu najczęściej rejestrowanym samochodem Toyoty była Corolla, która zajęła drugie miejsce w kraju (1 889 rejestracji, udział w segmencie 20%). Na trzecim miejscu uplasował się Yaris, który był też najczęściej rejestrowanym samochodem segmentu B (1 363 rejestracji, udział 25,8%).
Liderami swoich segmentów zostały także Toyota C-HR i AYGO (odpowiednio 898 i 510 rejestracji). Udział Toyoty C-HR w segmencie kompaktowych SUV-ów wyniósł 18,7%. Toyota AYGO całkowicie zdominowała segment A, odpowiadając za aż 46,2% rejestracji małych samochodów.
Toyota RAV4 zajmowała we wrześniu drugie miejsce i 13,2% rynku D-SUV (634 rejestracji). Camry była trzecim najchętniej wybieranym modelem segmentu D. Miesięczny wynik 486 aut stanowi 21,5% wszystkich rejestracji w tej klasie.
Licząc od stycznia do września 2020 roku, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce znalazły się cztery modele Toyoty. Drugie miejsce przypadło w udziale Corolli (12 601 rejestracji), na trzecim uplasował się Yaris (10 509 rejestracji), na szóstym RAV4 (6 099 rejestracji), na siódmym Toyota C-HR (6 044 rejestracji). Wśród 10 najchętniej wybieranych samochodów największy wzrost zanotowała Toyota RAV4 – aż o 27,9%. Toyota C-HR, RAV4, Yaris i AYGO są w tym roku liderami w swoich segmentach.
Hybrydy stanowią już 44,86% całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku zarejestrowano 18 877 hybryd marki – aż o 9% więcej niż rok wcześniej.
Liderem rynku hybryd w Polsce jest Corolla Hybrid (7 633 rejestracji), drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid (4 450 rejestracji), zaś trzecie – RAV4 Hybrid (3 877 rejestracji).